KAKO PRIPREMITI USPJEŠAN JAVNI NASTUP

Published by

on

Javni nastupi, pogotovo poslovnih ljudi, unatoč visokoj razini stručnosti često znaju biti dosadni i nerazumljivi publici kojoj su namijenjeni.

Cilj je svakog javnog nastupa prenošenje informacija na način da govornik bude uvjerljiv i da dobije od publike reakciju kakvu želi. No nisu svi govornici u tome uspješni. Zašto je to tako? Prvo, velik broj govornika fokusiran je na sebe umjesto na publiku. Zbog toga se često događa da javni nastup nema onakav efekt kakav je govornik priželjkivao. Za uspješnan javni nastup potrebno je pripremiti nekoliko sastojaka.

Pripremanje radne plohe – odabir teme i dužina govora

Velik broj govora sadrži gomilu nepotrebnih informacija. Nije sve što je govorniku važno važno i publici kojoj se obraća. Potrebno je procijeniti koje su informacije bitne, a koje nebitne i govor svesti u optimalne okvire. Treba imati na umu da je količina informacija koja se može zapamtiti uglavnom vrlo mala. Prema tome treba odrediti i dužinu govora. Često govornici nemaju kontrolu nad vremenom koje provedu za govornicom. Često je stručnjacima u određenom području, tema o kojoj govore najvažnija na svijetu a pritom ne misle da publika moža ne dijeli njihovo mišljenje.

Vaganje sastojaka – poznavanje publike

Fokus bi uvijek trebao biti na publici kojoj se obraća. Kako to postići? Prije nastupa, bez obzira na to radi li se o prezentaciji poslovnih rezultata, stručnom predavanju ili gostovanju u TV emisiji, potrebno je razmisliti o tome kome je informacija koja se prenosi namijenjena. Nastup neće biti isto pripremljen kada su publika srednjoškolci, poljoprivrednici ili znanstvenici. Uspješnost nastupa postiže se interakcijom s publikom i upotrebom humora.

Miksanje sastojaka – neverbalna komunikacija

Vrlo bitan, često i presudan faktor za procjenu uspješnosti nastupa je upravo neverbalna komunikacija. Izbjegavanje pogleda prema publici često ostavlja dojam neiskrenosti i nekompetentnosti. Usklađenost onoga o čemu se govori i gesta, mimike lica ostavlja dojam samouvjerenosti i stručnosti. Ukočenosti i grču na licu nema mjesta u javnom nastupu, dok je osmijeh nešto na što se nikada ne smije zaboraviti.

Pečenje – struktura javnog nastupa

U uvodnom se dijelu profilira publika, prepoznaju se i predviđaju njihove potrebe i koristi. Odgovora im se na pitanje što je tu za njih zanimljivo i bitno. Uvodni je dio nastupa najvažniji za stvaranje prvog dojma o govorniku. O njemu ovisi cjelokupan dojam i uspješnost javnog nastupa. U središnjem dijelu nastupa iznosi se argumentacija, dok zavšetak mora biti efektan. Tijekom cijelog nastupa glavnu misao potrebno je ponoviti nekoliko puta. Cilj je postignut ako je publika u stanju prepoznati tu misao.

Dekoracija – priprema

Dobra priprema i uvježbanost pomažu u smanjenju stresa. Iako je određena doza treme dobra, prevelika trema može biti loša za postizanje konačnog rezultata. Da bi se to izbjeglo potrebno je uvježbavati izlaganje dovoljno dugo da se ono čini spontanim i stručnim.

Izvor:http://www.womeninadria.com/wp-content/uploads/2013/05/strah-od-javnog-nastupa.jpg

Autor: Mirna Čuček

Leave a comment